Kjøpsbetingelser
Navn: Norwegian Sport Fishing League Forbund (NSFL)
Epost: post@nsfl.no
Hovedadresse: Økrisletta 15, 1340 Skui
Organisasjonsnummer: 926 529 978
Leveringsbetingelser og risiko
NSFL står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 21 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@nsfl.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.
En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.
Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.
Sikkerhet
NSFL tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@nsfl.no
Retur & reklamasjon
Ønsker du å returnere en vare?
Slik gjør du:
1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@nsfl.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.
Ta kontakt med oss på post@nsfl.no dersom du har spørsmål.
Angrerett
Angrerettloven av 21. Desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt. Angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenseteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Kilde: forbrukerombudet.
Bytting
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@nsfl.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.
Merk: varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.
Reklamasjon
Reklemasjonsregler:
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på NSFL nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 30 dager, fra vi mottok varen i retur.
Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. Å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. Kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.
Kilde: forbrukerombudet
Bestilling
Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produkt side. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@nsfl.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.
Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten. Forventet leveringstid er 3-21 dager.
Ordre
For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min side». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min side» kan du også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.
Betaling
For privatkunder som besøke nettbutikken fra norge vises alle priser inkludert mva. med de til en hver tid gjeldende mva-satser.
Personer bosatt på steder som har mva-fritak, må ta kontakt på post@nsfl.no vedrørende dette.
Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.
Alle priser er i norske kroner.
Kortbetaling
Slik gjør du:
-
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
-
Velg betaling med Vipps, Visa, MasterCard, PayPal eller andre.
-
Fyll inn kortnummer, utløps måned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).
-
Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3d-secure.
-
Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.
-
Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.
Personopplysninger
All informasjonen som blir samlet inn via denne nettbutikk vil bli holdt strengt konfidensielt og vil ikke bli solgt, benyttet flere ganger, gitt bort eller utleid. All informasjon du gir oss vil bli behandlet med full diskresjon og forsiktighet og vil ikke bli brukt på måter du ikke har kontroll over.
Våre kunder er opptatt av at NSFL håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Denne informasjonen er også tilgjengelig på "Min side".
Kortnummer oppbevares ikke av NSFL utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Personnummer samles inn for å øke sikkerheten, og for at Sport-Fiske.no skal ha mulighet til å kontrollere din kredittverdighet. Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at vi utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Dersom du faktisk inngår en finansieringsavtale, lagres denne informasjonen frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.
Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.
Vi bruker og krever en cookie for å kunne registrere seg og gjennomføre en bestilling. (Det er mulig å se på produkter uten å bruke cookies.) Vi forsøker dessuten å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du kommer tilbake; denne kan slettes ved å logge ut fra kontoen din.
Vi tilbyr e-postlister for å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering eller på "Min side". Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene fra "Min side". NSFL selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.
Sport-Fiske.no ved innehaver er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor. Hvis du har noen spørsmål kan du ringe eller sende oss en e-mail.